Öppet brev till PostNord Sverige om internet handel och leveranser

Bild: BT

Vi köper ca 90 % av allt vi behöver till hundarna på internet, så behändigt och bra att få det levererat till dörren OM det inte vore för PostNord Sverige som tappat greppet totalt!

Som hundägare är det bekvämt att handla på internet, man har mera tid över till hundarna och slipper åka iväg, det är också miljösmart sägs det.

Att välja leverans utan kvittens (Leverans utan kvittens: Paketet kan lämnas ut utan att mottagaren tagit emot försändelsen personligen och kvitterat densamma). är ett bekvämt sätt för oss hundägare att få våra varor hem till dörren.

Tyvärr har PostNord väldigt svårt att följa sina egen leveransanvisningar, titt som tätt lämnas våra paket på utlämningsstället istället för utanför vår dörr. Vi tvingas hämta dem på utlämningsstället istället för att få dem hemlevererade som vi betalt för.

I början av februari skrev vi en insändare i Borås tidningen om Postens usla vad man ska kalla det, inte service i varje fall. Vi kontaktade också PostNord Sverige via deras facebooksida där Hanna svarade  den 2 februari 2018 ”Jag har tagit det vidare nu. Mina kollegor kommer återkomma till dig så snart de har börjat utreda ärendet”.

Den 5 februari kom det ett email från PostNords kundservice: tack för att du hör av dig till oss. Jag har bett produktionschefen på terminalen i Borås att kontakta dig för att reda ut detta. Jag har även bett honom att återkoppla till mig med lösningen på problemet. Med vänlig hälsning Angelica

Sedan har det varit knäpp tyst, inget utlovat telefonsamtal från produktionschefen på terminalen i Borås, inte ett enda svar på emailet trots att jag försökt kontakta dem.

Efter min insändare i BT blev jag uppringd av en mindre chef Håkan på postkontoret i vårt område, han beklagade det hela och skulle ta det vidare. Sedan dog ärendet ut kan man säga.

Igår enbart 3 veckor senare hände det igen, det kom ett sms om att vårt paket utan kvittens låg på utlämningsstället istället för utanför vår dörr. Jag ringde Håkan på PostNord, den områdeschef jag talat med tidigare, han beklagade och lovade ordna med utkörning av paketet samma dag.

På sena eftermiddagen då vi fortfarande inte fått vårt paket levererat åkte vi och hämtade det på utlämningsstället själva.

Ordet SERVICE finns inte mera, PostNord har tappat all kontroll över sina egna handlingar, ett lovat ord betyder inget för PostNord, allt är en tom klyscha !

Skulle det handla om en ”butik” så hade jag valt att aldrig någonsin sätta min fot där mera, nu handlar det om PostNord som jag är illa tvungen till att anlita om jag vill handla på internet av vissa företag!

Jag kontaktade PostNord via facebook igår igen, PostNord svarar: Jag är verkligen ledsen, och ber om ursäkt för att det har upprepats ytterligare sedan du var i kontakt med oss sist. Självklart tar jag detta vidare och ber även handläggarens som hanterar ärendet Jag har lyft ärendet vidare och en handläggare kommer att återkoppla dig. Ber om ursäkt för att det inte går riktigt rätt till. Vi ska se till att åtgärda detta, så att det blir rätt framöver, skrev Maria på kundtjänst 1 mars 2018.

Vi uppmanar ALLA att så långt det är möjligt använda sig av annan distributör än PostNord – så här nonchalanta får ingen vara! 

Önskas svar av högsta chefen VD på PostNord

 

04a17839ca2a50a26b9820436795a5eb.jpg

 

Logga fodax med texten 100%25 naturligt färskfoder från Småland.jpg

DOG NEWS Sveriges största hundblogg




Husdjur

 

Det här inlägget postades i Nyheter och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Öppet brev till PostNord Sverige om internet handel och leveranser

  1. Celia Sager skriver:

    Det finns säkert statistik på hur många som drabbas av Postnords missar.
    Jag kan tänka mig att de, som hör av sig är de, som är missnöjda.
    Jag har drabbats en enda gång av att varor kommit till utlämningsstället, trots att jag beställt hemleverans och det har inte varit hundfoder. Dem har jag alltid fått hemlevererade. Och jag har handlat mycket ofta, ca en gång I veckan, både hundartiklar ( från Vetzoo) och annat.
    Postnord har ett omöjligt uppdrag, vilket inte hindrar att man inte ska protestera, när det blir fel.

    • dognewss skriver:

      I vårt fall blir det fel var tredje vecka, våra Vetzoo paket lämnas på utlämningsstället istället för utanför vår dörr. Har själv jobbat på posten i 10 år i Finland och ajjabajja om vi gjorde fel så fick vi en riktig uppläxning av chefen!

  2. Irene skriver:

    Kan inte klaga på just detta, har fått leverans till grinden varje gång. Visserligen en gång med hela paketet öppet men allt fanns med.

    • dognewss skriver:

      Du har haft tur, vi har en person i Borås på posten som tydligen inte är läskunnig utan ständigt sänder våra paket fel. Igår beställde vi från samma företag som posten gör sina missar med, paketet levereras med Schenker redan idag! Det är stor skillnad på posten och på Schenker! Vi kommer aldrig mera använda posten om vi kan undvika det

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.