Doftannonser ska locka fler hundar till FirstVet

Den digitala veterinärtjänsten FirstVet vänder på perspektiven i en ny utomhuskampanj och låter hunden ta husse och matte till veterinären istället för tvärtom. På 400 elskåp i Stockholm möts den fyrbenta befolkningen nu av annonser i “hundhöjd” som dessutom förstärkts med dofter. Syftet är att informera djurägare om de veterinärbesök som ingår kostnadsfritt i alla svenska djurförsäkringar.

Försommaren är i full blom och mellan hägg och syren anas en helt ny doft på Stockholms gator. En specialblandning med distinkta noter av både köttbulle och tuggben. Har du inte uppfattat denna väldoft? Det beror kanske på att du inte är en hund. FirstVets nya utomhuskampanj vänder sig nämligen direkt till hundarna.

Kampanjen syns på elskåp runtom i Stockholm och vissa enheter har preparerats genom bestrykning av dofter som korv och tuggben för att säkerställa att hunden tar sin människa till annonsen. När konceptet testades första gången flockades hundar kring elskåpen.
– Ingen annan plats i gatumiljön är lika välbesökt av hundar som elskåpen och det ville vi utforska på ett lekfullt sätt. Det bor fler än 120 000 hundar i Stockholm och vi vill berätta för deras hussar och mattar om fördelarna med veterinärbesök i mobilen. Nu hoppas vi på lite ”draghjälp” från hundarna för att nå fram med budskapet, säger Rebecca Crusoe, Marknadschef på FirstVet.

Se filmen här.

DOG NEWS SVERIGES STÖRSTA HUNDBLOGG

#hund #hundar #hundnyheter #dognews #hundägare #hundvalp #hundblogg #jagstannarhemma #firstvet #annons

Husdjur
Husdjur
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Kommentera

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.