VARNING – Se upp då du handlar på Fruugo.se

Skärmdump: Trustpilot

Vi vill varna alla som tänker handla från Fruugo.se, du tror att du handlar i Sverige men produkterna kommer bla från Kina och du betalar tullen. Om varorna kommer fram!

Vi googlade på en hundprodukt och högst upp kom en annons fram hos företaget Fruugo.se, vi såg att betalningen sköttes av Klarna och det kändes tryggt. Vad vi inte visste var att vi i själva verket beställde produkterna från Kina.

Då orderbekräftelsen kom stod det att produkterna skulle levereras från Australien, det kändes lite konstigt men tänkte att det ändå är ok. Vi betalade 738 kr till Klarna och väntade på vår order.

Ca 4 veckor efter att vi hade beställt våra produkter kom ett brev från PostNord tullen i Sverige, de krävde att få veta vad försändelsen innehöll. Vi skulle också betala tullavgift ifall tullen godkände försändelsen.

Vid det laget försökte vi kontakta Fruugo.se men det visade sig att det var mer eller mindre omöjligt. Efter mycket googlande kom vi in på Trust Pilot och skrev en recension om företaget. Någon dag senare blev vi kontaktade via email av Fruugo.se.

Klarna säger: det ser bra ut på pappret

Då hade vi redan hunnit ringa Klarna och bett om pengarna tillbaka. Vi frågade Klarna hur de kan arbeta med ett så oseriöst blufföretag, svaret var att ”Det ser bra ut på pappret” och det räcker för att Klarna skall godkänna Fruugo.se som kund.

Dagen efter fick vi ett email från tullen, vår försändelse skulle gå i retur till Kina. Vi hade tur vi lyckades få pengarna i retur från Klarna medan många andra inte förstått hur de ska göra och har förlorat sina pengar eller blivit sittandes med fel produkter eller inte fått någon produkt alls. Om man mottar fel produkt eller vill byta så står man själv för frakten tillbaka till Kina.

Läs mera recensioner på Trust Pilot, där 19% av kunderna råkat ut för liknande som oss. Mörkertalet är stort för de flesta hittar inte till Trust Pilot eller vet inte hur de skall komma i kontakt med företaget och förlorar sina pengar och blir lurade.

Klarnas kreditförluster är på en historiskt hög nivå

Klarnas kreditförluster är på en historiskt hög nivå, visar SvD:s genomgång. Nu ifrågasätts den svenska betalsuccén. Klarna har världshistoriens sämsta kreditkunder, säger analytikern Peter Malmqvist till SVD.

DOG NEWS SVERIGES STÖRSTA HUNDBLOGG

#hund #hundar #hundblogg #dognews #hundvalp #hundraser #hundsaker #hundtillbehör #hundleksaker #hundsängar #hundbur #hunduppfödare #kennelhosta #veterinär #mydog

Husdjur
Husdjur
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

16 svar på VARNING – Se upp då du handlar på Fruugo.se

  1. yvette skriver:

    Beställ aldrig något från Fruugo. Jag har skickat flera mail till dig om att jag vill göra en retur men jag har efter två veckor fortfarande inte hört av företaget hur jag ska gå tillväga. Finns inga sätt att komma i kontakt med företaget så vi är blåsta på 350 kr.

    • dognewss skriver:

      Har du betalat med Klarna så kan du alltid kontakta dem och få hjälp! Annars går du in på TruspPilot Fruugo via Google och skriver där, då bör du bli kontaktad av Fruugo ganska fort

    • Geoka skriver:

      Samma sak händer mig nu också. Väntade evigheter och när jag fick varan var den skadad. får ingen återkoppling gällande retur.

  2. Pingback: Årets mest lästa på Dognews.se

  3. ferahtia.FS skriver:

    Your posts are very instructive, which I later learned a lot from. It was great I hope you get more new posts! I am one of your Permanent Visitors

  4. Inger Hilding skriver:

    Fick idag mina Vinter Faux Kashmir Varm Full Finger Handskar blommiga som jag sett fram emot att få. Passar inte för en vanlig smal damhand (st 6½) med tumme. Den blir felvinklad. Handsken är liten, felskuren och med tunnet foder. Går inte att returnera förstår jag. Tingas nu betala denna dåliga produkt.

  5. sohrab yaghmai skriver:

    Fuugo är svindlare. Köp aldri nåt från dom. De är inte svensk, inte europeisk. Alt kommer från Kina. Tager månge veckor. Jag har givet upp att jag får mina varen. Snart skall klaga till Master card for att få mina pengar tillbaka

  6. Jimmie Häggström skriver:

    Har precis fått pengarna tillbaka av Fruugo genom Klarna efter att inget kommit!
    Det tog över två månader och Fruugo har lyst med sin frånvaro, bara nonsens mejl!
    Ligger i liknande dispyt med Kaniro likadant företag från Kina, där har jag fått en fusk vara men vill avbryta köpet. Tyvärr betalade Klarna till dom så nu är det att sitta vid datorn med Klarna nästan varje vecka i månader, inga framsteg än!

  7. ahmed staps skriver:

    Very valuable information, thank you very much

  8. amroune skriver:

    bonne continuation….

  9. tita skriver:

    Thanks for your valuable post, Really nice and very informative
    GTU

  10. ferahtia_FS skriver:

    Very informative Thanks Buddy

  11. Siw Holth skriver:

    Jag såg en fin hängstol med dyna som jag beställde. De visar sig att de vara är en dyna jag kommer att få.De är omöjlig att förstå av annonsen vad jag köper. Tänker inte ta emot varan o betala.

  12. safia skriver:

    very nice information , thanks

  13. Mikael Hovare skriver:

    Kan bara hålla med om att Fruugo är ett komplett värdelöst företag. Köpte en golvvärmetermostat som inte passade. Skickade tillbaka den samma dag jag fick den. Har skickat otaliga mail som alltid kommer tillbaka som e-postleveransfel eller så förstår de inte vad jag menar. Det är hopplöst att få kontakt med dem. Jag rekommenderar alla att undvika detta blufföretag.

Lämna ett svar till amrouneAvbryt svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.