Under mars 2021 registrerades 31 procent fler hundvalpar än tidigare år

Foto: pixabay

Husdjurskedjan Musti Group där bland annat Arken Zoo ingår är en tydlig vinnare under coronapandemin, då allt fler skaffar sig ett husdjur.

Antalet hushåll som skaffade husdjur under 2020 ökade kraftigt och trenden fortsätter att hålla i sig. Husdjuren ses av allt fler som en familjemedlem och familjen lägger mer pengar på sina fyrfota vänner. Under mars 2021 registrerades bland annat 31 procent fler hundvalpar i Sverige än samma period föregående år.

Produktkategorier som hundgodis, olika slags belöningsartiklar samt outdoor-prylar växer mycket. Musti Group har sett en försäljningsökning med 20,5 procent under andra kvartalet 2021, skriver SvD.

Musti Group har med bolag Arken Zoo, Djurmagazinet och Djurkompaniet i koncernen vuxit till en storspelare inom husdjursprodukter. Sedan 2017 är de också ägare till uppstickare som Vetzoo och Animal, bolag som främst säljer sina produkter på nätet.

DOG NEWS SVERIGES STÖRSTA HUNDBLOGG

#hund #hundar #hundblogg #dognews #hundvalp #hundraser #hundsaker #hundtillbehör #hundleksaker #hundsängar #hundbur #hunduppfödare

Husdjur
Husdjur
Det här inlägget postades i Okategoriserade. Bokmärk permalänken.

Lämna ett svar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.